I have a dream...

Hejsan!

Min blogg har vart bortglömd för ett långt tag nu, men jag antar att det är dags att börja beskriva livet här borta igen. Allt går suveränt här borta; riktigt varmt väder, mycket fotboll, och mycket skola. Har som vanligt ingen tid för stranden, men det kommer. Lite för kallt för att gå och bada med tanke på att vädret här borta är antingen kokhett en dag eller iskallt en annan dag. Hursomhelst, snart kommer den årliga dansen som heter ''winter formal''. Jag och en av mina killkompisar har bestämmt att gå tillsammans som ett par, ska nog bli kul :).

Som sagt, en av mina vardagliga rutiner är att spela fotboll. Är med i skolans damlag, där jag spelar mitt-mitt, har även fotboll utanför skolan. För tillfället så har klubb-fotbollen tagit en paus eftersom det är fotbolls-säsong i skolan. Jag har träning varje dag, förutom match dagar och helger, vilket jag älskar. Vet verkligen inte vad jag skulle göra utan fotboll i mitt liv, haha skulle nog sitta och stirra in mot en vägg av tråkighet. Ett skämt, för er som inte fatta hahaha. I skolan, så har ja fotboll som min sista klass, på så sett måste jag verkligen dedikera mig själv för att få ett bra betyg. Vi brukar ha matcher på tisdagar och torsdagar, där man verkligen måste visa upp sig själv för att få spela. Det är svårt med alla äldre och mer erfarna spelare som spelar i min position, men det är där tävlingsinstikten kommer fram. Det är då det blir kul. Det är då man måste ge allt och lite mer på träningarna för tjäna sin plats på planen. Jag är nog den konstigaste människan på jorden, jag nämligen ger ALLT på träningarna, verkligen visar upp mig och verkligen vill det, och sen kommer jag till matcherna, där jag börjar tänka för mycket och gör misstag efter misstag. Hårt men det är så det är.

Tänkte snabbt bara beskriva hur en fotbollsmatch i Kalifornien är, intressant är det allt:
Fotbollsspelarna lämnar sin sista klass tidigare för att gå ner till skolans konstgräsplan, där det finns stora läktare på båda sidorna av planen, en resultattavla, ett bås högst uppe på hemmasidans läktare, ett annat stort bås där dom säljer snacks till supportrarna, och den självaste, heliga planen haha :). Mitt lag börjar med ett litet snack med våran tränare, där han går över om statistik, inspirerande tal, och vad vi behöver göra i matchen. Sen går vi och värmer upp som ett lag, och sedan stretchar vi individuellt.  Därefter börjar vi röra bollen lite genom att passa runt den och så, vid det här läget börjar jag göra mig redo i tankarna. Efter passningar och så, så brukar vi köra lite småspel, skott, och andra saker, sen är det dags att ställa upp sig vid sidlinjen framför lagets bänk. By the way, medans vi värmer upp och så, så brukar det alltid vara hög musik på. I alla fall, när vi ställer oss vid sidlinjen, då ropar dom ut startelvans namn högtalarna och då måste vi springa in till mitten och hälsa på dommarn, och bara stå där. När det är klart, så måste vi hålla högra handen på hjärtat, vända oss mot flaggan, och sjunga den amerikanska nationalsången.  Jag kan den fortfarande inte utantill haha så ja lyssnar bara när högtalarna spelar ut den.  Efter det, så gängar vi, och skriker, LHHS (Laguna hills High School). Sen börjar matchen. Våran hejjarklack är grabbarnas fotbollslag som alltid kommer och tittar på, samt föräldrar och vänner:)

Det var allt från mig!!




haha cool amerikans skolbuss i bakgrunden.

Ha de bra!!!!
Love Sepideh<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0